söndag 20 januari 2013

Impulsköp!

Tänk att ett par "REA" gardiner gör att man vänder upp och ner på "halva huset"!

Några nyanser av blått, en försmak av sommaren och vårens hetaste färg. Rotat i mina gamla prylar som blir en skön mix utav ... några nyanser av blått, vårfrächt och ett nytt kök!

Jag har haft svårt för denna färg ett bra tag, troligen blev jag mättad  efter att jag hade haft min "flytta hemifrån" period vid 16- års ålder.

Mitt första boende, alldeles ensam på annan ort... och det mesta var BLÅTT... när man får bestämma och inreda allt själv, så drogs man åt det kalla hållet!
Porslin, burkar, blomkrukor, vaser, sängkläder och ja till och med mina bestik och väggklocka var blå!

Men nu känns färgen helt plötsligt helt ok!
Blått är fint tillsammans med grått, och det är nu köket. Med inslag av den nyans formex bestod utav denna vår nämligen TURKOST!

Att man tar en snabb vända in på Åhlens och ser dessa hissgardiner för halva reapriset som likom nästan var gratis... så slängde jag ut det mesta röda och in med lite blåa toner för stunden.

Troligen kommer det röda tillbaka framåt sommaren när pellisarna är på ingående. Men nu, blått är ju flått!
Lite ränder här och där!

Lite ränder på matsalsbordet blev det oxå!
Vår på bordet med ljusblå pärlhyacinter!
 Mobergs husmanskost var så isigt blå att han fick hedersplatsen på hyllan ovanför kökssoffan!
Den fina hemvävda mattan som svärmor har vävt!

En blåblommig kökshandduk från Green gate!

Slutligen, ett måste på köksön nu, ett fång tulpaner på en skrynklig turkos duk!

Godkväll!

1 kommentar:

  1. Så himla fint!

    Svar: Jag tror han är på väg in i en tillväxtperiod för det ska klängas och roas hela tiden osv. Jag hoppas på det jag med, haha! =)
    Kram

    SvaraRadera