onsdag 20 juni 2012

Trädgårdsros

I dag hade jag, Anneli hennes bus pojkar och min lilla Tyra en liten utflyktsdag.
Vi åkte till Stackmora för att kolla läget, man skulle vilja ha mycket men jag känner att jag vill få mer tid att känna av hur jag vill ha min trädgård först. Planen är Vitt, rosa rött men inslag av olika gröna nyanser, en del köksträdgård och en njutningsdel i färg och doft.

En doftande trädgårdsros fick följa med mig hem:

En riktigt tålig variant av Louise Bugnet, klarar ända upp till zon 7. Doftar och blir ca 1,5 meter hög och bred. Knopparna är alldeles röda men när den slår ut i blom så blir det dubbla storblommande doftande rosor och blommar länge....

Sedan åkte vi till Mora, Lunchade ute i härliga solen och strosade runt i affärer.

Väl hemma på "byn" igen hade en plantbil rea, Han hade 3 st rosentry buskar kvar som jag fick till ett riktigt löjligt bra pris, Så nu under midsommarhelgen blir det till att gräva gropar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar