lördag 23 juni 2012

Fläkten

Nu är den på plats, snyggingen, jag menar fläktkåpan!

Idag har vi hunnit med mycket, kåpan är på plats, jag har målat kökssoffan som blir vit, betsat en takbjälk och även påbörjat matsalsbordsförvandlingen. Vårt nuvarande mastsalsbord är i Ek, men det ska jag oxå betsa.
Vi har även varit ute i trädgården och börjat gräva gropar. Grillat en kalasmiddag i form av färskpotatis med riven permesan och färsk persilja, en nötytterfile, grillad ost och fetaost creme.

Längtar tills jag får sätta sista piffen i köket, jag har smygstartat lite:
Det vackra stora mateus fatet som jag fick av min lillebror och hans Johanna på min 30 årsdag... Det kommer ha en given plats i köket och användas flitigt vid middagsbjudningarna.

Min favoritpelargon, röda rosenpelargonen, 2 st i matsalsfönstret.

I morgon kommer nog tapetserargänget, sen är det till att storstäda och verkligen påbörja sista piffen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar