tisdag 1 maj 2012

Målningsprojekt

1:a maj välkommen, och den startade med ett städ och rivningsprojekt på morgonen.
Jag och sambon började röja inför köket som kommer hemlevererat i morgon förmiddag.

Mitt emot själva köksdelen ser det för tillfället ut såhär!
I söndagskväll övertygade Fredrik mig på ca 5 minuter att här skall det bli vardagsrum... Vilket även  jag föll för!

Den gamla charmiga mejerikylen "kom" fram under röjningsprocessen i morse, I den hade jag kunnat ha min egna lilla blomsterkyl, tänk om man kunde ha den full med färska snittblommor och plocka sin dagliga  små buketter =)

Kommande projekt så plockar vi bort kylen och öppnar upp till ett stort vardagsrum så vi får en öppen planlösning som hänger ihop med kök, matsal, hall och vardagsrum!

 På eftermiddagen började jag med några målningsprojekt, en grön byrå som kommer att bli en hallmöbel och i bakgrunden är den putsade skafferidörren som väntar på färg!

Skafferidörrens baksida, vackert platina!

En stund senare, slipat och grundmålat!


I morgon står Mamma boot camp på schemat, efter passet hoppas jag lastbilen med köket hittat hit och jag känner även på mig att den snygga köksfläkten är på ingående!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar