måndag 23 april 2012

Måndagsäventyr

Måndag, Ny vecka och nya utmaningar. Denna måndag blev det verkligen nya utmaningar då Mamma BootCampen började. Jag fick en rejäl uppvärmning med fröken mini på morgonen. Jag är väldigt glad att hon inte springer ännu... för då hade jag aldrig kommit på någon träning. Men nu är det inte långt borta, snart släpper hon taget och beger sig ut på nya utforskningsäventyr med sina stapplande ben.

Träningen var tuff, jag inser hur svag jag är och hoppas att jag gör framsteg och blir en riktig starkis innan sommaren är här på allvar! Kul var det iallafall, rolig träning som man kan öva på hemma!

Sen tar vi en tur in i renoveringen:

 Under helgen har taket reglats, skafferiet har fått lite mera på sig och bardisk skelettet kommit på plats.

 Mina gamla barstolar kommer att komma till användning snart igen!


 Barstolen heter Nisse och kommer från Miljögården.

 Fredagen raggade vi ner till Mora för att hämta golvet. Precis när vi skulle lassa på det kom det snöblandat regn. En galen historia i sig. Fredagskvällens projekt var att bära in 45kvadrat golv!



På eftermiddagen kom det rörmockare hit för att gå igenom deras jobb, så i morgon kl 8 skall de sätta igång. Bäst jag hoppar i säng så jag är redo att öppna dörrarna i morgon! Antar att jag har träningsvärk då, för de börjar kännas i låren!

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar