fredag 6 januari 2012

Vintervärld

 Det har varit lite dålig energi på bloggsidan på sistonde.
Vi har tyckt på pausknappen ett tag på grund av både sömnlösa nätter och  FÖRKYLNING, inget roligt ord tycker vi!
Lillgumman har haft sin första feber och nu ligger hon förkyld stackarn, både jag och Fredrik snorar runt här oxå.familjesjukan med andra ord!

Det har varit storhelger och vi har hängt och slängt här och där.
Så just nu försöker vi landa och ladda upp oss igen. Skönt att bara vara, mysa på och ta hand om varandra!

Sen kom den...snön, härligt med snö va?!
Det blir genast så mycket ljusare ute. Vår värld har "frusit" till is, stannat till för ett ögonblick och är så otroligt vacker.

Sambon som är en aningen mer snötokig än mig har hoppat upp ur sängen den senaste tiden för att få skotta, japp, skotta snö!
Idag har han egen tid i form av skoteråkning, det har kliat länge i snöskotertarmen nu, så i morse packande han på skotern och mig, lillgumman in i bilen, oss lämnade han av hos "mormor och morfar" för att bege sig ut på en snöfärdstur i vårt vackra vita vinterland.


Själv har jag tagit en uppfriskande promenad i vinterlandskapet!



 Nyåret, firades in lugnt, väldigt lugnt. Både jag och Tyra firade 12-slaget med sömn men innan dess avnjöts en riktigt god middag i formOxfilé med potatis och jordärtskockspuré, sidfläskströssel rödvinssky och karmelliserade morötter. Jösses så bra köttet blev! ( Ugn 100 grader innertemp 56 garder, vila i folie tills köttet passerat 58 grader, helt enkelt makalöst gott!)

Och... så måste jag få visa Er en av mina julklappar, denna kanske är den mest genomtänkta, genealiska och så Johannig! helt klart så rätt 2012... En vit kofot med blomster därpå =) Så nu har jag redskap inför kommande projekt. Lillgumman fick hörlurar av denna påhittiga unge herre ( Fredriks lillebror Mathias... som då är både snickare och renoverar upp sitt egna fina hus som blir sååå fint!)

Konstnär är han oxå! =)


Fröken förkyld i full aktion hemma hos mormor, den där stolen älskar hon, som sin mamma och morbror haft!



När inlägget skall avslutas meddelar sambon att skoter turen avslutades såhär, sicken otur.
Variatorn lossnade när han skulle åka över bäcken, efter 2 timmars snö pullsande och x timmars var han hemma hos oss igen.

God fortsättning på Er!




1 kommentar:

  1. Hej Johanna! Jajjemän, det är Lidingö från Ikea! Ha en fin lördag! kram

    SvaraRadera