tisdag 22 november 2011

Pysseltid

Snart närmar vi oss första advent, helt sjukt vad fort den här hösten har gått. Fast det är ju som alla säger, välkommen till ditt livs snabbaste år, som nybliven småbarnsförälder.

Iallafall så naklas pysseltid, december är en av mina favoritmånader och just detta år är den ännu mera speciell. Jag älskar att vara hemma med min underbara dotter och se henne utvecklas för var dag som går, men ja saknar mitt jobb litegrann, just för att få skapa. Det kliar i fingrarna på mig. Det är så mycket jag skulle vilja göra, bara att få skita ner sig i en jordig kruka och plantera några vackra arrangemang! Picka mig på lite stickig en och granris, och binda mig en vacker adventsbukett!, Här hemma skulle väl lugnet infinna sig och den mest ostressiga  jul på mycket länge komma...men mitt i allt skall vi flytta oxå =) Det är MYCKET nu!


Men det kommer, lite pyssel skall jag nog hinna med!
Just nu varvar jag amningen med packning och lusläser trevliga inredningsmagasin och fotsätter drömma ut mina skaparfantasier!

För december, för mig är den hektiska skaparmånaden med massor av naturmaterial, dofter av olika slag i form av kanel, apelsin, nejlika, skog, hyacinter och så massor av julmusik! Nog skall jag sätta lite extra julkrydda på vårt nya boende oxå, innan 24:e!

Hej och Hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar