måndag 3 december 2012

1:a advent

Kyligt va?
Minusgraderna är här, Brrrigt värre.
Sista måndagen på mammaledigheten är snart slut, galet! Nästa måndag är jag bland blommorna igen och jag har sambon hemma!
Kommer att kännas lyxigt och skönt.

Idag fick vi äntligen beskedet om Tyras dagisplats. Tallen på tallkotten blev hon placerad, tror inte de spelar någon roll vart hon är. Ungen är inte ett dugg blyg och tar lätt för sig så mamma är inte ett dugg orolig hur detta ska gå!

I Lördags hade jag min första inredningsvisning, det gick jättebra och fick boka nya visningar!
När jag kom hem hade mini och sambon kockat ihop detta; resturangmiddag hemma i lanthandeln!
Sås i kopp?!
Nu bjuder jag på några suddiga bilder, en liten dam tyckte de var roligt att leka med mammas kamera och helst peta in fingret på kameralinsen...
Murstocken har fått sig en krans, nedanför har vi placerat ett litet bord som får vara gotte/glöggbordet på julen!

Kransen är gjord utav kryptomelia och organzaband!

Några adventsgrupper ploppar upp lite överallt här hemma, här en lökig, forstig kombination!


Ljus ljus och åter ljus i vårt hus. Årets adventsljusstake blev en klassisk variant i rött såklart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar