söndag 14 oktober 2012

Rivningsprojekt nr 2.

Vilken helg!
Vi har hunnit väldigt mycket, dagarna har faktiskt känts väldigt långa och effektiva. Dessutom har jag jobbat under lördagen.

Fredagen började vi med att röjja undan och plocka ur gamla mejerikylen och lagret i gamla affärsdelen.
Tunga fina hyllplan, konsoller och diverse tillbehör bar vi ner i garaget, kan lova er att de var ett träningspass må ja säga!
Ett fåtal hyllplan kvar i mejerikylen.

 
Lördagen åkte jag och jobbade, Tyra fick vara hos Mormor och Fredik började ta tag i själva rivningsprocessen.

Gips gips och åter gips!
Äntligen!
En vägg kvar, med en svängdörr och kylglasdörrarna.


 Idag söndag var Tyra morgonpigg, klockan 7.30 skulle hon upp. Kanske kände hon på sig att den första snön hade anlänt.
Jag ville till skogs, så på morgonen begav vi oss ut i Gåsvarvsskogen för att hitta enris med blåa fina enbär på och några små granar fick oxå följa med hem. Tyras reaktion ute i skogen var så härlig att se. Lilltjejen förstod nog inte vad det var för vitt som gömde både blåbär och lingonen. Men kul det hade hon, likaså mamman!

Efter lunchen var det dags för Tyras lilla tupplur. Då passade jag och sambon på att ta en effektiv timmas rivning!
 Jag fick användning utav min blommiga kofot, fram tittade denna råspont vägg fram.
Den kommer vi att måla vit, Ni undrar säkert hur vi löser detta med dörren... Det ska ni få se längre fram, jag har en ide!

Flera väggdelar i kommande vardagsrum kommer att vara i vitmålad råspont, Andra delar av väggarna kommer att tapetseras!

Nu ser vi fram emot en ny härlig vecka och vi längtar faktiskt efter liiite snö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar