lördag 8 september 2012

Höstfix

Tyra är uthyrd till Farmor, Fredrik hjälper far sin och jag fick egentid, bara sådär och man har inget planerat, då gör man något man själv vill... Kvalitetstid för mig är att få skapa!

Jag började morgonen med att tömma ur lite sommarbloms krukor som sagt sitt sista ord denna sommar. Plockade ihop och rensade.

Sedan var det dags att beskära vinbärsbuskarna, bort med de gamla kvistarna så de små fina får ta form tills nästa sommar. En liten tumregel när man beskär vinbär, klipp ur, när du sedan tycker de ser bra ut, klipper du lika mycket till!

Sekatören fick även forma vårt nya äppelträd och de 2 körsbärsträden som Tyra har fått.

När jag är ute i trädgården får jag en ide om de vackra prydnadsäpplena som fått vacker vinröd färg...

Resultatet för dem blev 2 kransar till pardörren...
Nu hänger de vackert på skafferidörren, sambon ska få sätta upp dem på pardörren, jag får nog inte göra de själv...;-)

Små söta äpplen på tråd...

Tygband i vinrött passar alldeles utmärkt till!

Nu ska ja fortsätta med mitt pysslande, Cementblad står på tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar