tisdag 28 augusti 2012

Middagstips

Hej!
Ibland är det glest mellan inläggen.
Just nu har vi blivit förkylda jag och mini, idag har vi haft en riktigt innedag med massor av "krya på oss mys"

Tänkte tipsa om 2 saker; det första är gårdagens middag som även blev min middag idag och jag är övertygad om att det kommer att bli en rullande favorit här hemma.

Läste ni veckans Annonsblad?! Sofias mat sida är min favoritsida i den tidningen, oftast har hon bra, roliga och lite extra knorr på recepten och mat tankarna hon delar med sig av. Jag har prövat ett gäng, oftast faller dem mig i smaken, så även veckans:

Ugnsbakad lax med ljummen rödbetssallad och pepparrotskräm.


Jag tillsatte även ungsrostade päronklyftor för att få lite sötma. Och så rostade pinjenötter så klar!

Mums blev det!

Nästa tips är ett besök på SILJANS BOMÄSSA som äger rum nu i helgen den 1-2 sep.  Tegera Arena i Leksand.
Vi besökte mässan som var i Rättvik förra året, helt klart värt ett besök om man är i renoveringsbubblan som vi är!

Nu ska jag fortsätta kuren mot botning av förkylningsviruset som slagit rot på mig!

Må gott där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar