måndag 16 april 2012

Snöyra

Ojojoj.... vilket Aprilväder!
Blandade känslor som öser ner, men jag är inte bitter!
Jag har både vinterdäcken kvar på bilen och massa mysigt pyssel inomhus att ta tag i!

Helgarbetet har smidigt tagit fart och äntligen är både golvvärmen och spånskivorna på plats. Nu är det bara de roliga kvar att göra av projekt GOLV!
Vi kommer att lägga in ett ALLOC laminatgolv. Som är beställt och kommer på torsdag. Vi lägger in det i både hall, köksdel och matsalsdel för att få en öppen känsla.

SEN, är det dags att ta tag i nästa stora projekt, TAKET.... regla och dra all ström där uppe. Vi kommer att lägga in spottar för lugnare mysbelysning samt punktbelysning.  Själva taket kommer att bli ett HULTONIT tak.

I lördags hade vi rejäl speed jag och sambon så när sista spånskivan var lagd så sa Fredrik lite glatt, ska vi börja med SKAFFERIET?! ...  Såklart jag var på men vi insåg rätt så snart att vi varken hade rätt reglar och skruv hemma så vi började jaga material kl 15 på en lördagseftermiddag, så på söndag satte vi i gång de vi kunde och nu har jag ett fint skafferi skelett inne i hörnet i butiksdelen!


Denna veckan skall även fönstren anlända, men de kan hända att de blir försenade tills nästa vecka.
Rörmockare är oxå välkomna hit!

Den 2 maj kommer köket, så de känns som vi är på god väg!

Snart, så snart har ja mitt älskade skafferi!
Nu vill vi öppna upp "portarna"
Det skall synas att vi gör någonting!!!

Det var en liten rapport från Gåsvarv, dags att ta tag i vardagssysslorna såsom tvätt, fylla i kylskåpet och ja, jag ska nog trotsa vädret å bege mig ut på en riktigt skön långpromenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar