lördag 17 mars 2012

Inspirationskällor!

Jag är en tidningsnörd, jag köper ofta tidningar, det behöver inte alltid vara inredningstidningar men ofta är så fallet. Nu när man är mammaledig och lever på en stramare budget är tidningsutbuet eller rättare sagt vale,t det man inte prioriterar. Jag har genom årens lopp haft min favorit av tidning men det har ändrar sig fram och fram, mycket pga av innehållet och att jag känt att inspirationsinnehållet blivit sämre. Jag har ofta känt, det där har vi sett förr, kom med något nytt. Vita lantliga hem... oftast finns det alltid minst ett reportage i tidningen eller om man åker på en nit är hela tidningen vit. Ingen fel på lantlig vit stil, jag har en del av den själv... men jag vill få ut något  mer av tidningen jag läser, Jag vill få kunna använda min fantasi till något mer, känna att den här tidningen kan jag läsa en gång till, helst fler, och spinna vidare på min inspiration utifrån vad tidningen ger mig!

I Julklapp av min älskade lillebror fick jag en premunation på Drömhem och Trädgård. Den tidningen är min favorit just nu, mycket för att de blandar in blommor, trädgård, plantering och framför allt den innehåller en hel del färg!

Jag har snart en färdigutbildad mäklare i släkten, brorsans Johanna vilket är jättekul, hon är grym!
 Hon gav mig tipset HEMNET och absoult, där finns en hel del inspiration, att få kliva in i en främlings hem och sluka upp en del av människorna som för tillfället bor där., gratis är det oxå!

En annan källa är GOOGLE... där finns allt och lite till, för att inte tala om att googla bedroom på engelska, då hittar du allt!

Vart finner ni inspirationen?! Källorna att spinna vidare på till Er egna stil?!
Imorgon, om jag hinner ska jag ge er ett till tips, som helt klart är värt det om vi renoverar eller vill göra om hemma... eller bara kanske vill ha lite mera färg på tillvaron!

Nu ska ja klä på mig "skyddsutrustningen" och kliva in i vårat förvandlingsområde, skön lördag på Er!

1 kommentar:

  1. Styleroom.se kanske kan vara något för dig. Där söker jag inspiration olika projekt. /Lina

    SvaraRadera